click di bawah..

click dibawah..

Tuesday, March 29, 2011

contest ANGGUNNYA WANITA BERHIJAB (^^,)


kelakar lah.... ucukeyna yg ajak sy main contest nie....
aish susah gak nk cari gmbar dlm lappy nie... tak byk gambar pon....
sja suka2 nk join sebab penat baca buku human anatomy... =(
(sedangkan nk exam nie) aish~

nie lah first time main contest nie.. haha... ok...

Bismillahirrahmanirrahim....

ok, contest nie nama dier ANGGUNNYA WANITA BERHIJAB ...
Klu da sesape yg beminat nk main2 join contest nie...(utk wanita je la hehe)
(
Senang je syarat2 nye... nie dia~)

1. ade blog sendiri....
2. letakkan gambar cikyuz yang kat atas ni...


(klik pd gmbar)

3.follow dier atau x, terpulang..tapi kalau xfollow, mcm mane nak tau update terbaru pasal contest ni kan....??name pemenang akan
disiarkan selepas tamat contest ni..dalam blog dier...


4. ok... pastu letak gambar korang bertudung...


(haha sorry kalau sapa2 geli tikus!)

5.cite sket sejarah pembabitan korang dalam bertudung ni..hehe....dan kenape korang bertudung? xde limitation jumlah perkataan....

ok, start pakai tudung darjah 5... (pakai dgn niat sendiri sebab rasa sudah besar dan alhamdullilah dan insyallah istiqamah sampai hari nie... )
time tu sekolah convent... so, rasanya berapa kerat je kot yg pakai tudung... rasa janggal tp dalam masa yang sama rasa istimewa.... dan yg paling best ada cikgu puji kata sy comel pakai tudung... hahhaha....(perasan)
tp kalu nk ekotkan memg manis pakai tudung nie... sopan dan tutup aurat,.... rasa selamat je.... =)

ok, pakai tudung tu wajib ALLAH suruh... korang tahu x? tahu? tp napa x amal kan? malu?
malu nk pakai? nt org kata alim lah?? good wat people said to us alim! alim tu bukan berlagak warak.... tp alim tu adalah org yg berilmu...kita adalah org yg berilmu! thats good kan?! dia org yg ckp tu la x berilmu... kan3?

tutup aurat ni... bukan tutup mcm tudung saji tutup mknn je...
kena tutup AURAT....bukan URAT di bdn ... ~~~

ok, dah tutup dah AURAT...tp...
~pakai baju ketat2.... tu tutup URAT namanye....bukan tutup AURAT...
~pakai tudung jarang dan nmpak simpul bonggol rambut....
tu tutup URAT rambut namanye ... bukan tutup AURAT...

maksud nye.. tutup aurat tu ...rujuk (surah AnNUr;31)
''DAn janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yg zahir drpdnya dan hendaklah mereka menutup kain kerudung ke dadanya..........''

utk WANITA: menutup seluruh tubuh kecuali muka dan tapak tgn..
(KAKI pn kena tutup!)pakailah stoking sayang....

utk LELAKI: dr pusat hingga lutut...
(kpd insan bergelar lelaki, nk main bola pn pakai la sluar pnjang, xpn yg pakai suar pndek ,pakai skli tight utk tutup smpai lutut.)


ok... lps dah pakai tudung tu kenalah istiqamah ye... kena pakai berterusan.... insyallah...

>gambar hiasan<

note: aku menasihati diriku juga dan saudara2 ku yg ku sayangi di luar sana....

BERUBAHLAH sedikit2 (lama2 jd BUKIT =) ...
alhamdulliah saya boleh...insyallah kamu pun boleh!!!

6.tag 3 orang kawan2 korang untuk join contest ni....jangan lupe lak gtau diorang.
7.tinggalkan link korang kat entri ni untuk sayer jejak balik...

=======Seindah hiasan adalah wanita solehah============

Monday, March 28, 2011

==== A.K.U======


aku x pandai berbicara tntg sesuatu dgn baik...
tetapi aku boleh menulisnya dr fahamanku..


aku x pandai meluahkan sesuatu dgn baik...
tetapi aku boleh menaipkannya dr hatiku...


aku x pandai menyampaikan sesuatu dgn baik..
tetapi aku boleh tunjukkannya dr kemahiranku...


aku x pandai meluahkan marahku pd seseorg...
tetapi aku boleh menyuratkannya dr emosiku...


aku x pandai membuat andaian sendiri...
tetapi aku boleh melahirkannya dari pndptku...

===============================

terima kasih ALLAH.... =)



Thursday, March 24, 2011

hey budak kecik!



KENAPA AKU KENA BELAJAR????



KAMU X TAHU KE???
''MENUNTUT ILMU ITU WAJIB KE
ATAS SETIAP ORG MUSLIM...''
(Dari Anas Bin Malik r.a, sabda Rasullah S.A.W)


YEKE?? TP PENATLA BELAJAR...
SAMPAI BILA KITA KENA BELAJAR??
PENAT TAU ... ASSIGNMENT LA...
KELAS GANTI LAH..PENAT2X
CGPA X MANTAP TENSION PLAK JDNYA!!!


SABAR WAHAI ADIKKU...
"Barang siapa menempuh suatu jalan utk mencari ilmu, maka Allah akan memudahkan suatu jalan utknya menuju ke syurga"(HR Muslim)
XMAHU KE, ADIKKU JALAN ITU??
MAKA: ingatlah pepatah ini...
"Menuntut ilmu sampai ke negeri China"
"seek knowledge from cradle to grave!"


Urmmm.... Huhu..
Tp nape ek.. susah je nk masuk ilmu ni...
hafal2 pn jap je ingat pastu blurr je...
baca nk dekat 5 kali pn xmasuk2 lg... huhu..
tolong saya...


Haaa... yg tu sebab hati adik kotor...
penuh dgn dosa2 yg adik lakukan...
Adik, ketahuilah Ilmu itu Nur (Cahaya Allah)
dan Cahaya Allah tidak akan masuk ke dalam
hati yg kotor....


HaaAa???? yeke... huhu sob3...
Astagfirullahalazim....
Macamana adik nk bersihkan hati adik??


Haa.. ni mesti adik x baca post yg sebelum nie...
hehe... adik tguk la video yg dlm post tu...
ada sebut mcmna nk bersihkan hati...


Ohh... ok2... adik dh fhm dah mcmna nk main bnda nie... eh, tak2 dh fhm da apa kak ckp....hehe
terima kasih kak... sayang kak!!!!


Oh, ok... sama2.. uhibukifillah adik...
Dan jgn lupa...
"Ilmu itu milik ALLAH, maka mintalah drpdaNYA"

Bittaufiq wannajah fill imtihan! =)

Friday, March 18, 2011

Ouch~ My heart....How are u dear?


tiap2 hari bekerja utk menyejukan manusia

vs


tiap2 saat tanpa henti membekal darah ke seluruh
badan manusia


hari ni hari jumaat, xda kelas.... sesi kemas bilik.... yeah!!!
ok, mcm biasa sapu2 sudah basuh baju sudah....

duduk jap penat... langut ke atas... masyallah berhabuknya kipas aku!!!!
haha....dah 2 sem dlm bilik x terpikir lak nk cuci....hari ni ja rajin... hehe...cuci kejap.

tp apa yg aku terpikir masa sesi mencuci fan dan sesi bersin2 ni....
macam na kalu hati kita tu mcm fan??? kotornya... sebab apa? xpenah cuci... yg teruk lg subhanallah fan aku dah karat dah bilah nya! astaqfirullahalazim... hati agak2 jd apa kalu lama x cuci mcm tu????

Ya ALLAH.. kotornya.... kalu lama x dicuci...
kalau hati??? mcmna ya ???



banyak nya habuk...
kalau hati msti bnyk titik dosa mcm habuk2 ni...
bila dah byk habuknya, lagi hitam air tu....
kalu hati lg byk dosa, lg gelaplah hati tu....



bilah kipas aku dah karat!!! kalu hati??? erkk...



SHEIINGGG!!!


BERKILAT X KIPAS AKU?hehe
kan cantik kalu hati pn putih bersih mcmni...
KIPAS yg brsih dr habuh senang dia putur kuat2.. jimat letrik..
HATI pn mcm tu, hati yg bersih senang nk buat kebaikan byk2..
xbyk halangan nk buat kebaikan....kan3???


sedikit video utk renung2kan dan pikir2kan....

video

jenis2 hati.... mari kita lihat haati kita jenis apa?



video

4 racun hati......



video

dan 5 ubat nya....

Sunday, March 13, 2011

kisah 3 org budak





Ada 3 org shbt baik,
sorang bernama Ayei, sorang lagi brnma Baein, dgn sorang lagi Caien....

Ayein adalah seorg budak yg rajin,
Baien pula seorg budak yg hanya ikut org je,...
Caien pula seorg yg pemalas...

suatu pagi 3 shbt ini pergi ke hutan untuk mencari kayu api...
tiba2 hujan... apa lagi mesti lah kena cari tempat teduh...
so, dia org jalan2, jumpa gua... terus dia org masuk dlm gua itu....

TIBA2..... pintu gua tertutup...
mereka pun terkejut dan menjerit memanggil sesama rkn mereka....
mereka dlm kegelapan...Xnmpak ape pn!~
suasana gelap gelita....sunyi~

tiba2 terdengar suatu suara bisikan mengatakan...

AMEK MENYESAL, X AMEK PON MENYESAL!

Aper tu hantu ke? ke jin? hahaha...
~xtahu la...

so,Ayien pun kata... kalau aku amek menyesal , xamek pun menyesal....
LAGI BAIK AKU AMEK!!!
jadi, Ayien pn meraba2 la kat bwh kaki nya dan sekelilingnya...capai apa2 yg dia dpt di tgnnya dlm kegelapan dan memasukan dlm kantung beg nya...


Baien yg merasakan AYien yg menunduk2 mengambil sesuatu di bwh terus berkata
Eh, ko buat pe? ko amek gak ke? aku nk amek juga lah...
Baien pn mengikut perbuatan tersebut dgn mengambil sedikit shj di tgn nya.

Caien pula gelak2 kan kawan2nya katanya..
''apalah korang ni...buang masa ja nk amek buat pe,... tidor lg sedap sementara tunggu hujan reda''.
Oleh itu Caien hanya baring di sisi dinding gua dan tidor tanpa menghiraukan suara bisikan itu...

setelah beberapa jam berada dlm gua itu...
nak dijadikan cerita, pintu gua terbuka blk.....
'Marengsonnn matakajiiii.. semaring sheng!"hahaha

apalagi, 3 org budak tu pn kalut2 lah keluar dr situ....
mereka pn merasa lega sebab hujan pn sudah berhenti...
mereka terus berjalan pulang...
sampai sahaja di rumah.. baru mereka teringat barang yg mereka ambil di dlm gua itu..
mereka pn membuka kantung mereka utk melihat brg tersebut...
ALANGKAH TERKEZUTNYA mereka, brg yg mereka ambil itu adalah....
batu belian...

Ayien merasakan menyesal tidak ambil byk2 brg tersebut... apatahlagi bg Baien yg hanya amek sedikit... Caien pula LAGI-3x la MENYESAL x amek lansung!...

PENGAJARAN KAT SINI...

BUAT LAH KEBAIKAN BANYAK2 KERANA PADA AKHIRAT NANTI SITUASI SPRTI DI ATAS AKAN BERLAKU...

DIMANA ORG YG BUAT KEBAIKAN DIDUNIA PUN BERASA MENYESAL KERANA X BUAT BYK2 KEBAIKAN SEMASA BERADA DI DUNIA

MANAKALA ORG YG LANGSUNG TAK BUAT KEBAIKAN DIDUNIA LAGI RASA MENYESAL KERANA TAK PERNAH LAKUKAN KEBAIKAN SEMASA BERADA DIDUNIA....

WALLAHUALAM.....

Tuesday, March 8, 2011

Mama maafkan aku (cheq)...

Mama, cheq minta maaf....
sebab menyusahkan mama selama ini....
cheq xtau lak perbuatan cheq selama ni menyusahkan mama...

M.O.N.E.Y 3x
kadangkala cheq rasa memang tanggujawb mama utk bg apa yg anak perlukan, tp cheq silap... cheq kna berdiri kari.... berdiri dgn kaki sendiri.....knpa? cheq xtau knapa, tp ia perlu....(xdpt lg jwpn... sedang dlm kebingungan dan kesedihan)

tp cheq rasa bingung... kwn2 kata sepatotnya kita as student sepatotnya xperlu pikir masalah duit...betul gak kan.. tp dlm sebalik btul itu rupanya menyusahkan org lain....huhu
MAMA, MAAFKAN CHEQ....

lps ni cheq dh x nk susahkan mama walaupun cheq susah mcm mana sekalipun....... (T_T)

cheq x nk jd ank yg menyusahkan...
cheq kalu boleh nk gembirakan mama setiap detik dan waktu... (T_T)


DOA: YA ALLAH murahkan rezeki aku supaya tidak lagi menyusahkan ibuku lg dgn meminta duit... amin... huhu (T_T)

DOA: YA ALLAH, kuatkan iman aku dr godaan2 dunia....
~sorry frenz, i cant be Atif yg dulu....hope u all understand and be patient on all my reason....

Dear future plan: sorry, i can't proceed my my plan... something disturb me....and i need new plan although it take slow and little impact.... huhu... sabar na "future" , insyallah ALLAH akan bukakan jalan lain yg lebih baik....

"oh, no my GOAL is disturb!"~ottekei?? need a new plan.... (T_T)
~when it will be true but not dream?????? i tawakal to ALLAH....

"its ok.. atleast u make ur own mum happy"

P.E.A.C.E

Monday, March 7, 2011

Wahai hati...


tenanglah kamu...

Bila RINDU... berbaliklah pdNYA....
kerana DIA yg mengurniakan RINDU itu...

Bila CINTA.... cintailah DIA
kerana DIA adalah sebaik2 cinta yg agung...

Bila SAKIT.... bertaubatlah pd NYA...
kerana DIA adalah sebaik2 Pengampun...

Bila SUNYI.... berbicaralah dgnNYA...
kerana DIA Maha Mendengar...

Bila BOSAN... beribadahlah kpdNYA...
kerana DIA tak akan menghampakan...

Wahai hati, rilek2 cool.....huhu

mai tenguk nie!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...