click di bawah..

click dibawah..

Thursday, July 7, 2011

umpat umpan ummm....

"jangan buat org kata kat kita"
''jangan buat org berckp pasai kita'' -(sama ja maksud dia.haha)

ternyiang2 nasihat mak aku bila aku nk buat something. kalu aku nk buat benda x elok, mesti aku teringat mak aku... korang lak cener?
(ma, watif rindu kat ma... cepat la balik.. xsuka dok sorng2.. wuu....) byk cita nk kongsi ni.. blk la cpt... )

mak aku cakap... memang org yg bercakap buruk tentang kita dikatakan mengumpat, dia org dpt dosa.. tp kita jugak dpt dosa sebab berkelakuan bg org brckp tntg kita...

so? BEHAVE UR SELF!!!

aku ada dgr ustaz kata mengumpat tu ialah bila kita berckp aib atau keburukan yg benar tntng seseorg dan apabila dia tahu dia akan marah ...

akan tetapi bila keburukan itu tidak benar perbuatan itu menjadi FITNAH!

huhu... YA ALLAH peliharalah aku selalu... Jgnlah kau biarkan aku sekelip mata pun,... aku mohon kau merancang segala masa hadapanku, kerana kaulah sebaik2 perancang.. AMIN...

susah tol kalu org2 perempuan ni berkumpul... asyik nk mengumpat dan gelakkan org.. adush! help!errrrr.....

No comments:

Post a Comment

what is your suggestion???

mai tenguk nie!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...