click di bawah..

click dibawah..

Monday, November 22, 2010

mama oh mama

walaupun korang hidup dgn parents korang berpuluh2 tahun... kadang2 still xdpt memahami perangai parents korang sndiri... lebh2 lg bila korang dok asrama yg jarang2 blk rmh...
its same goes to me...

mak aku seorg yg sangat3 la tegas,garang,pemarah pn ada.. pernah gak aku kena pukul.. hahah (nakal).... kak2 and abg2 aku jgn nk kata mak aku pernah lompat pagar nk kejar dia org...time tu aku dlm kandungan...dasyat tu... haha... kak aku crita... nakal tul masa kecik... so, yg tula yg aku tau serba sdkt pasal mak aku...tp ada gak perasaan sensitif, penyayang(yg len dr len aku rasa)mksudnya mcm..(marah+pukul+denda sebab syng)

ni latest news about my mum...
ERM... aku pulang je cuti ni ke rmh dah bnyk kali aku dgr ayat ni....

~macamna la nk jd pemimpin?

~macamna la nk jd siswazah kelas pertama?

haiya! tension kan?

huuhhuu....nak tau sapa selalu sebut bnda ni?mak aku! bkn abah...(abah pendiam sket), mama! beleter ja memanjang... hadoiii!!!!~X bek lak en...sorry...

erm... aku buat salah sket msti ja sebut dua ayat tu...hahah...kadang2 aku jd tension gak! tension la! sapa x tension bila di sogok ayat2 mcm tu!sampai la ke bab2 solat pn aku kna..hohoho

~mcmna la nk jd siswazah yg kental fizikal,mental and spiritual? solat2 sunat mama tguk cheq x jaga.. buat pn bila2 cheq suka... cubala dgr ja azan terus amek wuduk solat sunat dulu ka.. pegang quran ka... ni x abah nk solat baru nak masuk solat... cheq dh umoq dua puluh tau.. cuba ubah perangai sket... da bleh kawen dah... (erk?huhu)...

~bila mama bg tugas ja cuba cheq ada rasa tanggungjawab, buat kemas2, xpayah tnya mama, buat keputusan sndri,kalu x tau tnya...ni x bg tugas xtau nk wat,peram lama2....nak buat nt la..pastu tguk tv dgn dok men laptop ja... (erk>>> )

aku mcm pekerja mama lak en.. jd setiausaha mama kat rmh... jwb pgilan tel., isi borang,kemas rmh, masak, jaga tok, ...bz tul cuti ni....(ada bibik pn xleh harap! pemalas! mcm nk fire ja bibik tu tp sabar ja la... *ada ke patot dia ckp tugas sy jaga tok sahaja? oh my Allah... mcm nk cekik jew dia)~ to be continue...)


erm...ya i admit yg i ni x la perfect mama... tp jgn la aspect yg tinggi sgt kt ank mu ni.. huhuh...


tp bila aku pikir2 blk.... betol gak apa yg mama ckp...
psycho betol!!!!HAHAH..

oright mum.. i will do my best in my life.... thnks 4 supportng me dlm diam(dlm ayat yg tersirat) hoho...baru aku paham...mama aku ni suka yg terbaik...bab2 kerja ke, bab2 apa2 msti buat yg smpurna... padan la nama aku pn brmaksud akmal="sempurna"... mak aku jnis perfect women.

kadang2 aku trpikir ada btul gak kata2 org tua ni... walaupn kadang2 mcm x paham ja depa nk apa... beleter3 ja ....ermm... so input pnting skali jgn lawan ckp org tua2... cuba paham apa dia org nk, then tunaikan lah apa dia org nk... kalu x bleh cuba slow talk dgn dia org...
then,baru kita leh tau knapa org tua2 ni suka berleter... kna tguk apa kesalahan kita juga dan perbetulkan... baru x kna beleter dah!! haaha...


dlm byk2 ibu, aku rasa mama la ibu paling mithali! well done mama..luv u ! nyte!

No comments:

Post a Comment

what is your suggestion???

mai tenguk nie!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...