click di bawah..

click dibawah..

Friday, March 18, 2011

Ouch~ My heart....How are u dear?


tiap2 hari bekerja utk menyejukan manusia

vs


tiap2 saat tanpa henti membekal darah ke seluruh
badan manusia


hari ni hari jumaat, xda kelas.... sesi kemas bilik.... yeah!!!
ok, mcm biasa sapu2 sudah basuh baju sudah....

duduk jap penat... langut ke atas... masyallah berhabuknya kipas aku!!!!
haha....dah 2 sem dlm bilik x terpikir lak nk cuci....hari ni ja rajin... hehe...cuci kejap.

tp apa yg aku terpikir masa sesi mencuci fan dan sesi bersin2 ni....
macam na kalu hati kita tu mcm fan??? kotornya... sebab apa? xpenah cuci... yg teruk lg subhanallah fan aku dah karat dah bilah nya! astaqfirullahalazim... hati agak2 jd apa kalu lama x cuci mcm tu????

Ya ALLAH.. kotornya.... kalu lama x dicuci...
kalau hati??? mcmna ya ???



banyak nya habuk...
kalau hati msti bnyk titik dosa mcm habuk2 ni...
bila dah byk habuknya, lagi hitam air tu....
kalu hati lg byk dosa, lg gelaplah hati tu....



bilah kipas aku dah karat!!! kalu hati??? erkk...



SHEIINGGG!!!


BERKILAT X KIPAS AKU?hehe
kan cantik kalu hati pn putih bersih mcmni...
KIPAS yg brsih dr habuh senang dia putur kuat2.. jimat letrik..
HATI pn mcm tu, hati yg bersih senang nk buat kebaikan byk2..
xbyk halangan nk buat kebaikan....kan3???


sedikit video utk renung2kan dan pikir2kan....

video

jenis2 hati.... mari kita lihat haati kita jenis apa?



video

4 racun hati......



video

dan 5 ubat nya....

10 comments:

  1. perumpamaan yg sgt berkesan. Thx Atif for the sharing... teruskan menulis yea :)

    ReplyDelete
  2. insyallah.... baru berjinak2 dgn blog yg lama ditgalkan..hehehe

    ReplyDelete
  3. kesimpulannya berhati2lah mencuci kipas pastikan suis di off..haha

    ReplyDelete
  4. haha.... yea.. itu sudah pasti... nt putus pale lak

    ReplyDelete
  5. hati juga perlu dicuci selalu..
    perumpamaan yang menarik

    ReplyDelete
  6. cuci hati dengan buat benda baik.aleale.

    ReplyDelete
  7. penat kot bersihkan kipas,,ngee,,sakit blkg

    ReplyDelete
  8. fobia:yup... buat kebaikan setimpal dgn dosa yg kita lakukan...

    isz: uh, x dpt disangkal lg... mmg sakit blkg pn.. kna langut... tp berusaha gak cuci ... nk nampak btol2 bersih putih... sheing~!!!!!

    intan: macana nk cuci hati? kna tguk dlm video yg sy letak tu... sy suka sgt zikir dlm video tu....

    ReplyDelete
  9. nice en3 dear! like! ^^

    tenang jer dgr zikir lam video tuuu..

    ReplyDelete

what is your suggestion???

mai tenguk nie!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...