click di bawah..

click dibawah..

Sunday, April 24, 2011

S.A.B.A.R

Assalamualaikum, kawanku..(......)
semoga dlm redhaNYA...
Maafla, dari dulu hg mengadu masalah hg... tp aku xdpt solve2 lg.. aku pasti setiap masalah mesti ada penyelesaian kan... cuma aku harap hg bersabar...

aku tahu bnda yg hg alami munkin xdpt aku fahami sbb aku x pernah dlm situasi hg... tp aku rasa hg cukup beruntung sbb ALLAH memilih hg utk mengalami masalah mcm tu.. msti ada hikmah disebaliknya...maybe ini adalah ujian utk hg.. dan ALLAH xkan bg ujian pd hambanya jika hambanya x leh mghadapinya..

"Allah x membebani seseorg melainkan sesuai dgn kesanggupannya."
(Al-Baqarah-286)

so, aku tau hg BOLEH! hg KUAT!!! u can do it !!! GO3X

tp, aku nk nasihat kt hg,.. mcmna pn... depa(mereka) still ibubapa kita.. baik ka buruk ka.. dia tetap parents kita.. ibubapa yg melahirkan.. yg membesarkan hg... ingt tu.. yg bg hg sekolah... mcmna jahat pn depa... hg ingt blk jasa2 depa.. membesarkan hg... bg mkn... bg sekolah... huhu... kalu depa xdak? sapa besarkan hg???? walaupun depa just contribute part of your life and not fulfill others...hg ignore ja yg others tu.. maybe ada hikmah disebalik tu...insyallah...hg msti ingt jasa2 depa walaupun sikit.... aku berdoa dan berharap hg jgnla jdi anak derhaka..aku tau masalah hg rumit sket... tp ingt la depa still ibubapa kita...k???

aku rasa solution terbaik ialah----->
hg mesti jd ank yg solehah ok???
=hg mesti halalkan semua hutang2 depa.. (hutang2 tanggunjwab depa yg depa x laksanakan) xbaik berdendam. ingat depa tu still ibubapa hg...

=sebagai anak, hg kena berdoa utk depa berubah dan dpt petunjuk ALLAH... ampunkan dosa depa.... MAafkan depa dan berbakti pd depa selagi depa masih hidup... (hg beruntung tau masih ada parents lg, org lain yg anak yatim piatu???)huhu....

=hg kna byk bersabar dan mohon pertolongan dr ALLAH... byk berdoa dan mengadu pdNYA.. sebab DIA lah pengurnia masalah dan DIA lah penyelesai masalah.. mintalah drpdNYA...(aku bkn ckp hg x leh conctct aku dh tau.. haha... u r most welcome ...kalu nk luah masalah ape2..insyallah, aku setia mndgr dan mmberi pndpt)..


*sorry xdpt jmpa hg (nk blk kg dh...huhu)-nt insyallah kita jumpa na...kita bincang masalah nie lebih lanjut...dan sorry xdpt kol hg(krdit xmencukupi, nk msg pnjang lah pulak.. x pueh aku nt nk bebel kat hg .....hahaha...sorry...

*P.E.A.C.E

N.O

W.A.R*

ok?

(jgn gadoh2) (^^,) hehe

No comments:

Post a Comment

what is your suggestion???

mai tenguk nie!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...