click di bawah..

click dibawah..

Sunday, May 15, 2011

kau ingat Allah kenal kau dh ke?

Kau buat ibadah entah apa2...
kejap buat, kejap x,
ekot suka kau je bila nak buat....
bila rajin-(pergh) kau buat byk2 sampai ko x kisah perot ko lapar...
bila malas ... ceh... buat ala kadar je... buat yg wajib je, yg sunat bg kau (xpe sunat je pon.....)
(kau rasa dah cukup ape yg kau buat,)

dan antara byk2 hamba Allah atas muka bumi ni,
(ko rasa Allah kenal kau ke?)

lagi satu ! kau buat tu...
kusyuk x?
ikhlas x?
bersungguh2 x?

tepok dada tnya diri!

Hidup umpama berniaga....

Jika buka gerai tiap2 hari dgn bersungguh2,
Maka,Makin ramai pelanggan akan kita jumpa dan kenal,
(OH, Si dia ke yg penjual itu?)
Makin ramai pelanggan ingin membeli dr kita,
kerna mereka yakin akan apa yg kita niagakan..


Jika kita membuat ibadah tiap2 hari dgn bersungguh2,
Maka,Makin Allah kenal akan hambanya..
(OH, Dia hambaku yg rajin beribadah!)
Makin Allah ingin mendampingi kita..
kerna Dia sayang akan hambanya...

(psttt:perumpamaan yg merapu sket, sebb tgh berniaga)


“ Maka ingatlah kepadaKu, Aku pun akan ingat kepadamu. Bersyukurlah kepadaKu, dan janganlah kamu ingkar kepadaKu.” ( al-baqarah : 152)



7 comments:

  1. biarlah amal ibadat itu sedikit tetapi istiqamah. makin lama, makin bganda amalnya insyaAllah ^_^

    ReplyDelete
  2. setuju komen Danial.. yg penting istiqamah..kita beribadah kerana kehendak Allah.. minta hidayahNya.. minta bantuanNya.. insyaalah yg sikit jd byk.. :)

    ReplyDelete
  3. huu.. =) betol3... =) insyallah...

    ReplyDelete
  4. xkira apa yang kita buat..buatlah sbb ALLAH..:0

    ReplyDelete
  5. sikitsikit lamalama jadi banyak.

    ReplyDelete
  6. terasa huhu. Kita dambakan syurga tapi apa yg Allah suruh kita tak buat. Bagaimanakah syurga bisa menghampiri kita? :(

    ReplyDelete

what is your suggestion???

mai tenguk nie!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...